utorak, 17. rujna 2013.

Izazov svjetskoj nauci


Razmišljam šta bi se desilo kada bi svi naučnici sa planete Zemlje bili na jednoj strani, a ja sam na drugoj strani, pa da nam neko da da riješimo neki neriješeni naučni problem iz oblasti fundamentalnih znanosti. Ko bi bio uspješniji? Oni ili ja? Vjerujem da bih ja ubjedljivo pobijedio.

Ja sam prosječan istraživač i običan smrtnik. Sebe ne smatram posebno pametnim i mudrim. Međutim, u mogućnosti sam da, uz Božiju pomoć, ubjedljivo pobijedim na jednom takvom takmičenju.


Vrijedilo bi to probati. Ima li neko da organizira jedno takvo takmičenje?


                                                  The challenge of global science

Think what would happen if all the scientists at the Earth were on one side, and I'm on the other side, so that someone from that to solve some unsolved scientific problem in the field of fundamental science. Who would be more successful? Them or me? I believe that I won convincingly.

I am the average researcher and a mere mortal. Do not consider myself particularly smart and wise. However, I am able, with God's help, a convincing win in such a competition.

Might be worth a try. Is there someone to organize one such competition?

Nema komentara:

Objavi komentar